Založ si blog

David

Mladý pastierik bol pri ovciach stražieval najma v noci ,bol to pekny chlapec mal krásne oči ked sa zadíval
mal v ních zvlaštnú iskru mal v sebe niečo jemnost citlivost ,byval skoro vždy zamysleny myslieval
často na Boha jeho srdce tužilo po nom citil to tak v sebe ,miloval toto straženie mal rád ovečky o ktore sa staral
a ktore chranil pred divými zvermi ,nedovolil aby sa k ním niekto približil kto by im ubližil citil že by dal
za ne aj život tak mu boli drahe ,bol skromný pokorný v srdci ,vedel mat rád bol najmladší zo siedmých synov
jeho bratia ním skôr pohrdali kolkokrat mu hovorili že páchne po ovciach ale on si z toho nič nerobil
snažil sa si ich nevšimat popri ovciach miloval hudbu najma hru na lutne sám si skladal texty najma o Bohu
ktoreho mal v srdci viac ako jeho bratia ,miloval tie večere ked bol pri ovciach pri zapade slnka často
obracal oči k nebu a myslieval na toho ktoreho citil blizo seba ako jemný vánok ktorý ho pohladzal na duši
jeho tichý hlas akoby počul vo svojom srdci tichý a tak láskavý ,aj ked bratia boli k nemu taki on necitil
k ním nenavist nič zlé mal ich rád ,mal srdce tak čiste že nevedel citit nenavist ani hnev
svôjho otca miloval velmi bol mu velmi vdačný zato že mohol byt pri ovciach tu sa citil dobre citil slobodný
netužil po spoločenstve nejak mal rád samotu pri ovciach a citil sa tu tak blizko Boha ,
Boh videl tohto mladenca videl do jeho srdca a povedal tento bude král podla môjho srdca ,jeho ustanovim
za krála nad mojim ludom má srdce pokorne ma dobro v srdci ,to je viac ako krása tela ale pycha v srdci
aku má Saul on ma opustil preto je tak neštastný ale David ma neoopusti má srdce otvorene pre mna
ano z jeho rodu pride ten čo spasi človeka zvolil som si Davidov rod cez ktorý prídem na svet jeho rodne mesto
Betlehem tam sa narodil David a tam sa narodí môj milovany syn moje slovo ,
ked David prichadzal domov jeho bratia si ho často doberali že nech sa umyje lebo ho nemôžu ani citit
David mlčal šiel sa umyt potom bol z otcom a z bratmi ,jeho starší už služili vo vojsku Saula
aj David tužil byt vojak služit u Saula ale ešte bol moc mladý a bratia mu povedali ty si nato neni
braček ty radšej hraj na tej tvojej lutne a pás ovce to je tvoja práca ty a vojak ? a smiali sa mu
David sa zahanbil pocitil trochu hnev ale hned ho prešiel ,
nevedel sa dlho hnevat na bratov ked mu byvalo tažko odchadzal do samoty a hraval na lutne to mu
pomahalo utešovalo ho to a najma Boh citil jeho prítomnost ,
ked na dalši den zas odchadzal na večer pri ovce mal zvlaštný pocit akoby sa malo niečo stat
tešil sa na svoje ovečky že bude zas pri ných ,miloval zapad slnka aj teraz zamysleny myslel
na všemohuceho aj nato ako by sa dostal k vojsku ked ho zrazu niekto prerušil ten mu hovori musiš sa rychlo vratit
domov lebo ta čaká prorok Samuel prišiel nás navštivit a jedneho pomazat za krála
David prekvapeny oči uprete na toho človeka jeho čakaju ? zvlaštne ved bratia ich nepomazal za krála ?
nie hovori mu muž nebudu jest dovtedy pokial ty neprideš povedal mu tak pod rychlo
David šiel domov ked prišiel bratia sedeli pri stole zbadal Samuela už starca ten sa na neho zadival
takým prenikavým pohladom to je on hovori otec najmladši bol pri ovciach David sa volá
Samuel k nemu pristupil a povedal poslal ma k tebe Pán aby som ta pomazal za krála nad izraelom
David myslel že zle počuje on a král ved je ešte chlapec a k tomu pastier ktorým pohrdali aj bratia
Samuel na neho lial olej a modlil sa k Bohu vtedy David citil blízkost Boha ako nikdy predtým bratia sa mlčky
prizerali a boli udiveni prečo tento ich najmladši brat má byt král taky nikto len pri ovciach a lutne
ale Boh si ho vyvolil moc sa im to nezdalo ale boli ticho ,
David potom citil silu a vačšiu blizkost Boha trochu mal aj strach ale premahal ho vdaka Bohu
bratia sa na neho začali trochu inak dívat už si nerobili z neho posmešky kvôli ovciam a lutne
David i nadalej stražil ovce a Boh bol s ním pri tom skladal texty pre Boha a hral na lutne
myslel si v duchu či skôr sa pytal prečo ja mám byt král ? ved je tolko udatnejších mužov a čo Saul ved
on je král čo bude s ním ? počul tichý hlas v sebe preto lebo on nieje král podla mojho srdca
pycha ho odo mna odohnala ty si pokorny a máš srdce čiste a otvorene pre mna
raz sa stalo že ho volali ku královi ktorý sa citil zle aby mu niečo zahral David mu zahral na lutne
a hned mu zostalo lepšie ,vtedy sa zoznamil z Jonatanom a hned sa stali priatelmi
David zostaval pri Saulovi ale chodil aj k ovciam miloval byt pri ných chranit ich pred zvermi
raz ich napadol lev ale David leva zabil vdaka pomoci a sile Boha potom mu zaspieval oslavnu piesen ktoru
pre neho zložil ,potom sa stalo že Goliaš napadol zo svojim vojskom izrael preklinal ich aj ich Boha
vtedy otec poslal Davida k bratom aby im priniesol obed a dozvediet ako sa maju David šiel rád
ked tam prišiel počul Goliaša ako prekliná povedal to sa nenašiel nik kto by sa proti nemu postavil
bratia mu hovorili načo si prišiel vymyšlat či nevieme aky si ako tužiš sa preslavit ty král radšej
sa vrat ku svojim ovciam pastier nie tu budeš zavadzat ,David riekol a čo som take povedal prečo zas ste
taki ku mne ale oni ho len odbijali preč aby šiel či nepozname zlobu tvojho srdca že tužiš po slave
a odkedy ta Samuel pomazal za krála tak sa povyšuješ že až ty nič si len smradlavý pastier a hráč na tej tvojej
lutne tam hraj ovciam ,David skoro plakal čo som vám urobil že ste stale takí ku mne ja len prečo ma preklinat
nášho pána ,potom šiel za králom že on pôjde bojovat s ním král nechcel mal strach že je to len chlapec
ale napokon ho poslal David sa modlil k Bohu prosil ho aby mu dal silu zvítazit potom chytil kamen
prak ktorý mal vždy pri sebe ked chranil ovce roztočil ho a zdvihol do vzduchu kamen vyletel rovno do hlavy
Goliaša ten padol na zem omračeny potom mu David odtal z jeho mečom hlavu ,všetci z užasom pozerali
čo sa stalo tento chlapec porazil toho obra užas ich premkol ,Saul si ho dal zavolat pytal sa na jeho rodinu
či syn je a povedal zostan u mna syn môj budeš mi ako syn Jonatan sa tešil z Davidom aj to že zostal u ných už nastalo
David zostal u Saula trenoval ako vojak maval uspech lebo Boh bol s nim
potom sa stalo že Saul počul spev ludu ako spievali že Saul porazil tisic a David desattisic nepriatelov
Saula to dost zamrzelo pomyslel si tento David je dost šikovny a vidiet že je s nim Boh on je ten král
čo ho Samuel pomazal musim sa ho zbavit a odvtedy sa mu snažil vziat život
David bol neštastny musel utiect prosil Boha o pomoc pomahali mu piesne modlitby
musel sa schovavat po horach na pušti opustených miestach pridali sa k nemu dalši
ked raz mal priležitost zabit Saula nemohol ani nechcel to urobit ved kto je on aby siahol ruku na pánovho
pomazaneho necitil ani štipku nenavisti voči Saulovi len mu bolo luto že mu nedôveruje že mu siaha
na život zavist strach o královstvo pýcha zatemnila Saulovi hlavu a chcel sa zbavit Davida
David utekal pred ním mrzelo ho najviac že nemohol byt zo svojím priatelom Jonatanom ktoreho mal rád
ako brata ,ked sa dopočul že Saul padol v boji aj jeho syn Jonatan velmi plakal najma za Jonatanom
hovoril ako mi len budeš chybat priatel môj ved ty si mi bol drahši ako láska žien tvoje priatelstvo
nikdy na teba nezabudnem a plakal nedal sa utišit ,
na dalšie dni vítazne vstupil do jeruzalema premohol jebuzejcov a obsadil sion
stal sa králom nad izraelom zaspieval pánovi vítaznu piesen vdaku zato že mu ochranil život a dal silu
zvítazit ,len v srdci citil ešte smutok za priatelom mal sice Abigail aj ine ženy ktore ho utešovali
ale Jonatan bol nadovšetko nad ne citi že mu bude velmi chybat
potom sa Davidovi zapačila jedná žena volala sa Betsabe bola velmi krásna zatužil po nej hoci počul
hlas srdca netuž po manželke svôjho bližneho ale on sa snažil ten hlas nepočuvat silnejšie boli jeho city
k tej žene nevedel si pomôct bolo to silnejšie ako on ,nevydržal a spal s nou prežil krásne milovanie
len v srdci citil že to neni správne ale nemohol inak tak ju miloval tak ho očarila že musel
Boh to videl a nepačilo sa mu to ale videl že David ma v sebe pokoru že nieje v nom taká pycha
ako u Saula citil smutok z toho čoho sa David dopustil a najma že dal zabit Uriaša nevinneho človeka
David sa citil zle citil že Boh mlčí urobil niečo zle vedel to ale má nadhernu ženu ktoru miluje
ale aj tak ho to netešilo tak ako si prial ked mu Natan povedal tie slova David plakal prosil
o odpustenie Boha ano zhrešil som velky je hriech čo som urobil odpust svôjmu sluhovi Pane
Boh videl pokoru srdca lutost aku mal uprimnu odpustil mu ale syn mu umrie ktoreho čakal z Betsabe
a ešte sa mu stane dalši trest jeho vlastný syn sa proti nemu postavi a vyženie ho z domu
David sa velmi pokoril trapilo ho to čo vykonal prosil stale Boha aby ho neopustil aby bol s nim
ako predtým ,jeho srdce i nadalej bolo pokorne otvorene pre Boha jeho utechou mu bola Betsabe ktoru velmi
miloval aj jeho synovia ktorých mal a ked mu porodila Salamuna bol najštastnejši na svete povedal
toto bude môj nastupca po mne ,chcel aj postavit chram Bohu ale Boh povedal že jeho syn mu postavi chram
trapilo ho to ale rešpektoval pánovu vôlu
ked Amnon jeho prvorodeny zneuctil Tamar David bol velmi zarmuteny hovoril to ma tresta Boh za Uriaša ešte
a ked Absolon zabil Amnona David plakal modlil sa k Bohu pane trpim ja viem urobil som pred rokmi zlo
ale prečo môj syn a jeden vrah srdce mi trha bolest nad tým
miloval Absolona aj tak ked sa proti nemu postavil ked musel utekat pred ním v srdci k nemu nikdy
necitil nenavist ani hnev odpustil mu v srdci David aj napriek tomu mal vždy pokorne srdce plne dobra
a ked sa dopočul o synovej smrti tak plakal nedal sa utišit hovoril to ja som mal byt mrtvý nie ty syn môj
ja som zhrešil ja ach Bože to je velky trest pre mna ale prijimam ho z pokorou stale ma to trápi aj bude
že som vtedy dal zabit nevinneho ano padol som kvôli láske k žene ale moji synovia mrtvi už dvaja Amnon
Absolon velka to bolest moja nedá sa mi utišit jedinou utechou a potechou mu bol jeho syn Salamun ktoreho
velmi miloval a ktoreho ráz pomažu za krála nad izraelom ,
David sa stale modlil k Bohu skadal piesne hral na lutne a často myslieval ako mu byvalo dobre tam
pri tých ovečkach na tie časy nikdy nezabudne a velmi dakoval Bohu že ho nezatratil že je stale s ním
že mu odpustil aj ked si preto dost vytrpel aj kvôli synom ktorých stratil jeho rana na srdci
je stale otvorena jazva zostane aj ked sa rana zahoji ,vždy si pomyslel aky byval štastný pri ovciach
a potom z Jonatanom ked bojovali ked vítazili ale vedel že najvačšie vítazstvo je nad sebou a potom najviac tužil
a citil že ho z pokorou dosiahol .nikdy nezabudne na ten zapad slnka ktorý tak miloval aj teraz zapadalo
slnko jeho života tešil sa na pána že sa s ním stretne štastný hladel už ako starec na svôj zapad slnka
že uvidí ráz to večne slnko ktorým je Boh a z touto nadejou zaspával .to slnko čo ho stale sprevadzalo
a ktore mal v srdci a ktore aj teraz ho pohladzalo na duši ako lahký vánok .

 

Carlo Acutist

30.08.2022

Carlo bol jedinečný ludsky chlapec ,prežil síce krátký ale plnokrestansky život miloval Ježiša najma v eucharistii odkial čerpal silu pre seba aby vedel zvladat svôj každodenny život najma duchovny ako sa spravat k iným , pomahal kde mohol bezdomovcom nosil jedlo čo si usporil zato im kupoval spacaky a najme jedlo mohol si uživat ako mlady kupit si pre seba čo by chcel ale on nie [...]

Večnost

10.07.2022

Po tom ako som ukončil svôj život sám ,lebo som už nevladal dalej bolo to bolestné na okamžik som pocitil bolest potom som sa ponoril do tmy vchadzal som do tmaveho priestoru rýchlo ma niečo tahalo dopredu ako ked magnet niečo pritahuje ,mal som všelijake pocity aj obavy strach čo bude so mnou ,aj som lutoval že som to urobil ale nemohol som žit dalej nemal som nikoho kto by ma [...]

Dadka

24.07.2021

,Dadka je moja bývalá nadriadená ,je to človek ktorý sa snaží svoju prácu vykonávat čo najlepšie ,je svedomitá pracovíta poctíva priatelska ,na všetko velmi dbá ,má to tažke ale snaží sa ist dalej prácu si vykonáva čo najlepšie ako každý človek to má vo svojom vnutri tažke tak aj ona prežíva vnutorne boje tažkosti je dost citlivá ja verím že vo vnutri je [...]

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

henrieta krehakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 152443x
Priemerná čítanosť článkov: 1882x

Autor blogu

Kategórie