Založ si blog

Po Potope

Večne s nami to chcem aj ja synu ,viem že ludia vždy budú nakloneni ku zlu viac ako k dobru
ale aj tak človeka velmi milujem aj budem vždy milovat ,po potope sa ludstvo rozmožilo dalej
bola v ních pýcha chceli byť ako Boh ale nie v láske skôr v moci stavali vežu čo mala dosiahnut nebo
Boh to videl a nepačilo sa mu to ,povedal človek si mysli že ma môže prevýšit ,je mi z toho smutno
stale túži byt viac moc pýchy je v nom ,zmetiem jeho reč aj to urobil ludia potom už nehovorili
jedným jazykom tak prestali stavať vežu do neba ,
neskôr videl Boh jedneho človeka ako nieje spokojný stale niečo hladá neveril tým modlam ktorým verili jeho
pribuzni on bol iný ,veril že je niečo viac ako modla musi byt niekto viac myslel si
hoci mal majetok a mal ho dost nebol štastný necitil v sebe uspokojenie ,aj preto že nemali deti
tužil mat potomka aspon jedneho ale nemohli mat ,Boh ho videl a videl aj do jeho srdca ako zmýšla
aky smutok nosí v sebe a videl aj jeho spravodlivost ,povedal tento muž bude otcom naroda
ktorý bude len môj ,je to dobrý a spravodlivý človek a bude mat deti synov a jeden bude vyvolený
ten človek sa volal Abram a jeho žena Sarai ,Abram rozmyšlal o tom že odide z tejto krajiny hovoril
tieto modly mi dieťa nedaju su to len bezduche sochy ,myslim si že je niečo vyššie ako toto
citim to tak to hovoril svojej žene ,citim že ma niekto sleduje proste to tak cítim Sarai
odpovie mu ale kde pôjdeme ? kam ? ved tu mame všetko nie si tu spokojný ?
odpovie nie som chýba mi niečo čo hladám ,dufam že to inde najdem ,
ked ráz bol sám mal zas ten pocit akoby ho niekto sledoval chcel povedat kto si ale nemohol
zo seba vydat ani hlas ,tu zrazu v sebe blizo seba počul tichý hlas tak jemný a pokojný aky nikdy
v živote nepočul , a ten mu povedal Abram odíd z tejto zeme a pod do krajiny ktoru ti ukážem
Abram sa obzeral kde je ten čo k nemu hovorí ale nevidel nikoho citil v sebe taky pokoj aky predtým
nikdy necitil povedal si tak predsa je niekto viac ako modly ano odidem
a hned aj zo Sarai pobalili všetok majetok a odišli a nevedeli kam ale Abram veril tomu hlasu
veril Bohu ,potom mu Boh slubil syna Abram sa potešil aj neskôr mal syna od Sarai
Izaka ktoreho velmi miloval ,Boh videl tuto jeho lásku tak si povedal vyskušame ho či viac miluje syna ako mna
tak mu v jeden den povedal aby svôjho syna obetoval ako zapalnu obetu ,Abraham sa zlakol čo to od neho
žiadá ale nenamietal musi ho posluchnut myslel si je to Boh a len jemu patrí jeho poslušnost
v tu noc nespal vôbec akoby aj mohol ked zajtra si zabije syna obetuje ako obetu ako zviera
ako mu len bolo tažko môj jediny vyvoleny syn ach Bože prečo to odo mna žiadaš ? chcelo sa mu
kričat ale nemohol vo vnutri sa mu trhalo srdce z toho ked si nato pomyslel
Boh to videl aj ako sa trápi bolo mu ho luto ale musi ho podrobit tejto skuške
či nieje moc naviazany na syna či ho obetuje či je pre neho on Boh viac ako syn
Abraham mal zrazu pocit že Boh ho nepripravi o syna že je to možno len skuška
trochu sa upokojil ,na dalši den vzal syna a šiel muky prežival po ceste
obetuje svôjho syna svôjho jedineho ach Bože ale musi posluchnut Boha aj ked ho to bude stát
život syna a potom hrozne trapenie smutok za ním ,
ked prišli na miesto vzal nôž a chcel to urobit vtedy počul hlas aby mu neubližoval
bol štastný že to bola len skuška ,Boh videl jeho vernost a pačilo sa mu to
povedal tento človek mi teraz dal viac ako ostatni lebo nevahal obetovat svôjho syna ktorý pre neho
znamená skoro všetko ,
neskôr ked Abraham sa pobral k svojím predkom ,Boh nadalej pomahal ludom bol pri ných
našli sa aj dobrí ale viac bolo tých horších ale on aj tak sa rozhodol že človeka zachrani
spasí aj ked je človek taký aj ked sa mu obracia chrbtom a odmietá ho
pomahal Jozefovi ktoreho bratia predali bol pri nom stale ,
potom si vyhliadol Mojžiša ktorý vyvedie jeho lud z egypta
rozpraval sa s nim mával s ním dlhe rozhovory ako s nikým iným
ale jeho lud nerobil čo od neho Boh chcel obracali sa mu chrbtom z čoho bol smutný
hneval sa na ných ale viac ich miloval preukazoval ím i nadalej svoju lásku
oslobodzoval ich od narodov ktore ich zotročovali
dával im ludi ktorí ich viedli ako aj silneho Samsona
Samson bol vyvoleny jeho lud viest sudit bol sudca
Samson tiež hladal niečo viac ako mal ,vždy sa zalubil do žien ktore nepochadzali
z jeho naroda čo rodičov dost trapilo ,raz si vyhliadol krásnu ženu
volala sa Dalila velmi ju chcel miloval ju je pohanka myslel si ale ja ju aj tak lubím Bože dufam
že mi to odpustíš mal aj Boha vo svojom srdci myslieval na neho hovoril s ním
mal silu nielen vonkajšiu ale aj vnutornú
len ta Dalila mu urobila zmätok v hlave myslieval na nu stale
ked bol s nou stale vyzvedala kde je jeho sila ukryta
najprv jej to nechcel povedat ale ked velmi naliehala opojeny k láskou k nej jej to prezradil
a to bola jeho zahuba vzali ho oslepili až vtedy si uvedomil ako velmi ho sklamala tá ktoru
miloval prosil Boha nech mu to odpusti že dal prednost žene pred ním že jej tak veril
Boh z lutostou pozeral na neho odpustil mu bolo mu luto ako sa nechal nablaznit ženou ktora ho
vohnala do zahuby ešte poslednýkrát mu dal silu ktoru stratil ked mu ostrihali vlasy jeho vrkoče
a Samson sa oprel o mohutne stlpy jeho posledna myšlienka na Dalilu že ho tak zradila
povedal si ešte ráz naposledy ta prosim Bože nech zničim ten národ čo nás niči ,aj ked zabijem aj seba
a stlpy sa pohli a zničili všetkých čo tam boli aj Samson zahynul pod jeho murmi
Boh videl čo robia ludia a citil pri tom smutok našli sa aj lepší ale tých bolo stale málo
potom jeho národ chcel mat krála a to ho najviac zarmutilo lebo on bol ich král a Boh
ale dobre povedal nech maju čo chcu ved potom uvidia čo im taký král prinesie
nikomu nevnucujem svoju vôlu chcem aby človek sám sa rozhodol pre mna a ked sa rozhodne sám len vtedy
cítím velku radost hovoril anjelom aj svojmu synovi ktoreho velmi miloval a ktorý bol jeho slovom
ktorý žil v nom a bol Boh .

 

Carlo Acutist

30.08.2022

Carlo bol jedinečný ludsky chlapec ,prežil síce krátký ale plnokrestansky život miloval Ježiša najma v eucharistii odkial čerpal silu pre seba aby vedel zvladat svôj každodenny život najma duchovny ako sa spravat k iným , pomahal kde mohol bezdomovcom nosil jedlo čo si usporil zato im kupoval spacaky a najme jedlo mohol si uživat ako mlady kupit si pre seba čo by chcel ale on nie [...]

Večnost

10.07.2022

Po tom ako som ukončil svôj život sám ,lebo som už nevladal dalej bolo to bolestné na okamžik som pocitil bolest potom som sa ponoril do tmy vchadzal som do tmaveho priestoru rýchlo ma niečo tahalo dopredu ako ked magnet niečo pritahuje ,mal som všelijake pocity aj obavy strach čo bude so mnou ,aj som lutoval že som to urobil ale nemohol som žit dalej nemal som nikoho kto by ma [...]

Dadka

24.07.2021

,Dadka je moja bývalá nadriadená ,je to človek ktorý sa snaží svoju prácu vykonávat čo najlepšie ,je svedomitá pracovíta poctíva priatelska ,na všetko velmi dbá ,má to tažke ale snaží sa ist dalej prácu si vykonáva čo najlepšie ako každý človek to má vo svojom vnutri tažke tak aj ona prežíva vnutorne boje tažkosti je dost citlivá ja verím že vo vnutri je [...]

vojna na Ukrajine, Olaf Scholz, dron

ONLINE: ISW: Zmraziť front? To je predčasné, víťazstvo Ukrajiny netreba odpisovať

27.04.2024 06:30

Debaty o nutnosti zmraziť frontovú líniu sú predčasné, tvrdí americký Inštitút pre štúdium vojny.

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

henrieta krehakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 152466x
Priemerná čítanosť článkov: 1882x

Autor blogu

Kategórie