Založ si blog

Poslanie

Ježiš po krste v jordane odišiel na púšť kde sa pripravoval na svoje poslanie ,bol tam spojený zo svojím
otcom ktorý mu dával silu aby zvladol to prečo prišiel na svet ,cele tie dni nič nejedol už cítil
unavu ale ovladol chcel byt ako človek cítit to čo cíti človek aj hlad zimu teplo ,ine utrpenia vnutorne
trapenia unavu ktoru citil teraz sa stupnovala ako dni odchadzali bola vačšia a vačšia
hovoril z otcom vravel viem budem to mat tažke ale ja chcem k tebe otče priviesť ludí ,z tvojou silou duchom
to zvladnem ,pri konci ked už sa končil jeho pôst prišiel ten čo ho mal pokušat bol oblečený ako nejaky pocestný
mal na sebe plášt hovoril mu vidim že maš hlad tak prečo nepovieš a tieto kamene sa premenia na chleby
Ježiš mu odpovedal nielen z chleba žije človek aj ked citil už dost velký hlad ale premáhal sa ,
satan sa nevzdaval dalej šiel na neho z tým ak sa mi pokloníš všetko ti dám alebo sa hod z toho vrchu
ved tvoji anjeli ta zachytia ,Ježiš nato len Bohu sa treba klanat ,dalej mu hovoril a nebude ti chybat
žena ved vieš muž potrebuje ženu Ježiš mlčal ignoroval ho ,satan dalej hovoril čo chceš žit ako nejaky chudak
ved si Boží syn a ty tu na pušti hladuješ miesto toho si mohol byt niekde v pálaci
Ježiš i nadalej mlčal ,satan dalej hovoril dobiedzal pokušal až mu nakoniec Ježiš povedal odid satan
lebo je napisane nebudeš pokušat svojho Boha ,a vtedy satan z bolestou a zlostou na tvári čo mal odišiel
potom Boh mu poslal anjelov ktorí ho posilnili pokrmom ,ked Ježiš odišiel z pušte nešiel domov do Nazareta
ale šiel do ineho mesta Kafarnaum tam videl rybarov ako spuštaju siete do mora živili sa tým
videl na ných že to budu sucí na jeho poslanie videl do ich srdca boli pokorní uprimní skromní pačili sa mu
tak ich povolal a oni šli zanechali svoju prácu a šli za Ježišom ,ked videli jeho tvár ten pokoj čo z neho šiel
niečo sa v ných pohlo citili v sebe ten jeho pokoj lásku aku na nom videli hovorili si pre seba kto to je ten muž ?
taky zvláštný je na nom niečo čo sme ešte u nikoho predtým nevideli ,boli to štyria rybari
Šimon jeho brat Ondrej Jakub a jeho brat Ján ktorý bol velmy mladučky mal ešte taku chlapčensku tvár
jeho usmev bol tak žiarivý očarujuci Ježiš videl na nom tu čistotu ktorá ho u neho pritiahla
Ján si hned Ježiša oblubil hned videl že on je ten mesiaš ten prislubený ktorý mal príst
hned ho Šimon pozval k sebe do domu kde byval rozpravali sa o jeho poslaní citili sa velmi dobre s ním
ked nadišiel druhy den hned zavčasu rano šiel sa Ježiš modlit na osamele miesto len vtačiky mu robili spoločnost
potreboval sa spajat zo svojím otcom ,ked sa vratil videl že ho hladaju hovorili mu Učitel kde si bol ?
povedal modlil som sa ,povedali v noci tak zavčasu ,povedal ano lebo teraz ideme do iných miest aby som
tam kázal a tak šli s ním Ježiš bol k ludom láskavý učil hovoril o Božom Královstve uzdravoval mnohých
ked nadišiel večer tak sa vždy šiel modlit na osamele miesto učenici ho nechali sameho lebo videli
že potrebuje byt sám zo svojím otcom ,ked potom prichadzali na sviatky do jeruzalema videl ako na nadvori
chramu kupčia obchoduju zacitil taky smutok aj hnev nad tým že zobral bič a všetkých vyhnal
učenici na neho pozerali boli v šoku z toho ale potom to chapali nedaleko chramu stali dvaja muži jeden bol vyšši
tmavy jeho oči bol v ných taky zablesk hladeli na ježiša z obdivom hovoril si konečne niekto tu robi poriadky
ten druhy trochu menší vidiet bolo na nom že ma živu veselu povahu to tiež schvaloval
potom obaja prišli za Ježišom a hovorili vlastne ten vyšši hovoril mal celkom peknu tvár len na jeho pohlade
bolo niečo čo znepokojovalo tie blyskajuce oči tmave bol v ných taky nepokoj niečo nie dobre
hovoril učitel maš náš obdiv ako si tých kupcov poslal von tvoje učenie je užasne a tie zázraky
aj my by sme sa chceli k tebe pridat povedal ten druhy tiež hovoril že by s ním chcel chodit
Ježiš im nato dobre si to rozmyslite najma ty to povedal tomu vysokemu mladikovi ktorý hovoril ako prvý
bolo videt že reč mu nerobí problemy bol dost vyrečný aj bohaty lebo mal na sebe krásny farebny plášt
taky ružovožlty ,povedal mu nato dobre porozmyšlam ale viem že chcem chodit s tebou lebo verím že ty si ten vyvolený
ktoreho čakame ,ten druhy povedal ja nemusim rozmyšlat ja chcem ist z tebou učitel
ale Ježiš mu povedal počkaj ešte tak obaja potom odišli
učenici sa pytali Ježiša prečo si ich nevzal najma toho čo tak rečnil bol by nám určite osožny
Ježiš nato ten muž čo tak rečnil ma ine zaujmy mysli skôr na svetske královstvo nema zmysel pre duchovne
nehodi sa sem ,Šimon povedal aj ja si tak myslim ved chodi vyparadeny ako bohač ten nebude na toto poslanie
taky pánko z chramu je to toho si učitel neber radšej mám z neho nie moc dobrý pocit tie jeho prefikane oči
hned som si to všimol ,ale ten druhy by sa k nám hodil ten sa mi pačil
ked boli večer v dome prišiel ten druhy muž a hovoril učitel ja nepotrebujem rozmyšlat chcem ta nasledovat
ani nespím ako som ta uvidel , Ježiš mu nato dobre tak ma nasleduj ale toho druheho muža sem nevod ani sa
s ním nestretní ,dobre učitel odpovedal bol to Tomáš a ten druhy ten vyšši bol Judaš z kariotu
takzvaný Iškariotsky
potom si Ježiš povolal dalších Filipa Bartolomeja aj jeho bratranci sa k nemu pridali Jakub a Juda
Ježiš potom odišiel do galileji do dedin kde učil uzdravoval večer ich vždy niekto prijal do domu
a ked nie tak prespavali vonku na opustených miestach
Ježiš chcel žit v skromnosti a chudobe nepotreboval domy tak jemu stačilo to malo aj vonku spavat
zavčas rano sa vždy šiel modlit ,
ked nadišli turične sviatky a oni prišli do mesta Ježiš sa potom uchylil do getsemanskej záhrady
prišiel potichu za ním ten muž ktoreho Ježiš nechcel prijat ,
ked prišiel k nemu Ježiš sa obratil ked ho zbadal vravel mu prišiel si za mnou lebo sa chceš ku mne pridat
ale pozri moje královstvo nieje pozemske Judaš mu vravi učitel mne to nevadi ja chcem byt s tebou
chcem byt tvojim učenikom Ježiš mu nato ale budeš musiet byt v chudobe a ty si zvyknuty na ine veci
nie na skromnost na svetske ,odpovie mu nevadi aj tak chcem ,Ježiš nato prečo tak chceš ?
učitel hovori mu vidim že ty si ten mesiaš a ja chcem byt pri tebe aj v tvojom královstve lebo take zázraky
nik nekoná len ty ,zídem sa ti ja mám v chrame znamosti a ked by si mal nejake problemy ja to vybavim
mám dokonca znamost aj zo samým velknazom a dobre styky s ním
Ježiš na neho hladí z láskou ale aj zo smutkom vidi že tento človek nema srdce otvorene pre jeho poslanie
a ešte vidi niečo z čoho ho zamrazi niečo strašne načo nechce ani pomysliet povie nie Judaš nemôžem ta
vziat zo sebou ty maš zmysel pre ine svetske ty hladaš inu cestu nie tu duchovnu
chod po svojej ceste možno najdeš štastie ,Judaš skoro až plakal prečo ma od seba odhanaš to som taky
netvor nie povie mu Ježiš len si dost neštastný a nemaš srdce otvorene pre duchovne veci ty ma vidiš
len ako pozemskeho krála a to ja nebudem počuvaj ja som sem neprišiel založit pozemske královstvo
ale nebeske plne lásky pokoja radosti do vašich srdc dat viac lásky obnovit priatelstvo z Bohom svojim
otcom ktorý ma sem poslal preto budem dost trpiet preto ale to je moje poslanie prečo som sem prišiel
nie si nato syn môj ja proti tebe nemam nič aj ked si to mysliš len nechcem aby si sa sklamal
ale ty sa sklameš ak sa ku mne pridaš lebo budeš vidiet že ja netužim po svetskom královstve a moci
viem že si študoval v chrame u knazov tvoj otec ta tam odviedol od matky ked si bol ešte chlapec
velmi si miloval otca a chyba ti teraz viem dost si trpel ked umrel ,Judaš na neho hladi a hovori
ano učitel chyba mi moc a moc som ho miloval bolo to pre mna tažke ked odišiel ked umrel
bol pre mna všetkým a preto ma prijmi bud mi otcom ty učitel prosim ta
ja sa zmenim ked bude treba nie som taky najhorši len ini ma tak vidia ja tiež tužim po štasti láske
sice je pravda že moc a peniaze ma lakaju viac ale nie uplne tvoje královstvo chcem prijat
naozaj prijmi ma skoro mu padol na kolena tak ho prosil
ostatni to videli a hovorili bože ten sa natiska až je to nechutne to hovoril najma Juda ktoremu sa tento
človek vôbec nepačil videl na nom zle niečo nechcel sudit ale na tomto človeku mu nesedelo
proste nič ,
dufam že ho bratranec nepijme dalej hovori aj ja z tebou suhlasim povie Šimon ktoremu dal Ježiš meno Peter
mne sa tiež ten človek ani trochu nepači Ján sa ho jedine zastane nesudte ho ešte neviete či je taky
uplne učitel na povedal že mame milovat každeho a prijimat
ak ho učitel prijme je to len na nom ,Peter mu nato ty si stale tak naivny Ján že až
tento Judaš bohaty panko neni na chodenie po daždi spavat na trave vonku ved ten to nevydrži
ten je zvyknuty na ine vymoženosti vlastni vraj pozemky vinice ma dva domy vraj
jeden vidiecky a jeden taky až skoro palac som počul ,nepači sa mi vôbec
Ježiš dalej odmieta Judaša lebo vidi v jeho srdci čo tam má a sice tuží po dobre ale je slabý moc slabý a satan
ma volnu cestu k takým ako je Judaš
otec ho dost maznal to je pravda matka nemohla nič povedat je jedinačik
Judaš vravi dalej učitel naozaj ta nesklamem ani nezradim prijmi ma prosim za svôjho učenika
napokon Ježiš povie tak dobre ale len preto aby som ta uchranil pred zlým
som ta varoval a povedal že moje královstvo nieje zo sveta
viem učitel aj tak chcem byt tvojim učenikom
Ježiš si povzdychol citil tažobu vo vnutri pri tomto rozhovore smutok ho naplnil
ostatni najma Peter a Juda neboli vôbec nadšení že ho prijal hovorili tento sa k nám nehodi načo si ho prijal ?
bola to až vyčitka Ježiš sa na ných z láskou zahladel a povedal chcem mu pomôct aby našiel tu svoju správnu cestu
a uchranit pred zlým ktorý si k nemu už hladá cestu je slaby a potrebuje niekoho kto mu pomôže
majte ho radi aj ked to bude pre vás tažke a pomahajte mu aj vy viem je iný a najma preto potrebuje našu
pomoc ,vzdychli si a povedali budeme sa snažit učitel kvôli tebe nie kvôli nemu
potom chodili po mestach dedinach ked ich neprijali do domov tak prespavali vonku
učenici už začali byt mrzuti že musia chodit po daždi nalada ich dobra opuštala hadali sa medzi sebou
hovorili Ježišovi prečo musime po tejto ceste chodit ved je aj lepšia cesta
Ježiš im povedal skôr budeme na mieste a treba aj nejake obete budte viac trpezlivi fnukate ako deti stale
ste horši ako ženy tie maju viac trpezlivosti a nejajkaju ako vy potom stichli
ale pre seba v duchu si mrmlali že v takom počasi sa musia teperit a po takej ceste rozpadnutej same blato
boli už dost ufrkani a špinaví ,nebolo im to dvakrat po chuti ,
aj Judaš bol nespokojný nepačilo sa mu to vôbec aj zaparal do iných nemal naladu vôbec
ostani mu hovoril teba nik nevolal si sa vnutil učitelovi tak čo teraz hovoriš si stale nespokojný namosureny
si zvlaštny Judaš človek sa v tebe vôbec nevyzná raz si v dobrej nalade a inokedy len zaparáš do nás
Juda hovori ja som už unaveny z tých tvojích rečí odid ked sa ti tu nepači nik nebude za tebou plakat
ty k nám nepatriš ,Judaš na neho zo zlostou zazeral oči mu blyskali ako blesky už by sa skoro do neho
pustil ale ovladol sa povedal neodidem učitel ma potrebuje aj vy ja vam nám vybavujem hostince kde môžme
prespat jedlo a mam aj slovo u knazov takže sa na mna neosopuj Juda už chcel vybuchnut ale tiež sa ovladol
len si povedal teba nik nepotrebuje ty rozmaznany panak jeden bohaty nenavidel ho ale pred Ježišom
sa snažil ovladat ale keby tu nebol tak by mu jednu vypalil mal nato už chut ,všetci boli namrzeni
bola jesen pršavalo a im to šlo na nervy ,ked už boli konečne v dome tak sa povyzliekali oprali si šaty
potom lahli a spali Judaš nemohol spat bol nepokojny chodil po vonku nebolo toto pre neho ano mal pravdu
Ježiš ale on neodide to by bola hanba keby odišiel ale ten Juda ho riadne nahneval ved ten uvidi ešte
mu ukaže kto je on nebude po nom vyskakovat ,Ježiš sa modlil otec mu chybal hovoril mu ako mi len chybaš otče
ale musim tu byt len ma trapi ten môj učenik Judaš prečo on otče prečo nie niekto iný ? ako mi je uzko
z toho mlčiš prečo mlčiš otče ? potrebujem ta počut tvoju odpoved nech je to iny nie on
chcem ho zachranit ako aj ostatných prečo on padne do tej priepasti bez dna
najde cestu do stratena ,ubohy neštastný človek ,budem sa za neho i nadalej modlit
potom prišli učenici a hovorili ludia ta hladaju učitel on nato podme teda
Ježiš hovoril kazal o královstve ludia boli ním uchvateni nadšeni hovorili tento nehovori ako knazi zakonnici
je iny hovori ako ten čo ma moc a tie zázraky čo sa deju jeho rukami užasne a pritom je to len tesar
ako hovori ta jeho reč akoby sa niekde učil a pritom nikde do školy nechodil
ked Ježiš prišiel do Nazareta kde vyrastal vošiel do synagogy učil boli tam aj jeho pribuzni
a ty si hovorili čo to za reč je že sa nehanbi takto hovorit matku chudera Maria sama je a on chodi ako šialeny
robi a boli namrzeni pohrdali nim ved je to tesar Ježiš videl do ich srdca a bolo mu smutno z toho že ani
jeho pribuzni mu neveria a odišiel šiel k matke objali sa potom prišli jeho pribuzni Jozef a Šimon hovorili
čo to robiš Ježiš ved ludia sa ti smeju chovaš sa ako šialeny Juda sa nahneval na ných a povedal
čo to hovorite vy ste šialení nehanbite sa tako ho uražat radšej odidte hanbim sa za vás že ste moji bratia
ježiš povedal nechaj ich tak aj mne to drasa srdce ale čo narobim ved oni raz uveria neboj Juda
viem že ta to trapi ale neboj najdu cestu ku mne ,
Juda sa potom upokojil Ježiš ho vždy vedel upokojit jeho láskavy a pokojny pohlad mal ho velmi rád
už od detstva ako sa hravali a učili spolu ,a bol velmi rád že je s ním ako učenik
len ten Judaš mu ležal v žaludku a nemohol to prehltnut snažil sa kvôli Ježišovi sa k nemu spravat dobre
ale bolo to dost tažke Judaš bol hádavy mal ho dost ale ovladol sa aj ked ho to stalo sil a sil tak isto
aj Petra aj ten ho mal dost ale kvôli učitelovi ho trpel ostatni ako tak Ján ten mal k nemu najbližšie
boli rovnako mladi Ján sa mu venoval najviac aj Ondrej ostatni moc nie ,
Judu trapili bratia chcel aby verili ale oni boli zatati najma Jozef ,možno raz uveria ale kedy to bude
ved ked tak Ježiš hovori tak ja mu verim hovori si ,
Mária hovori z Ježišom som taka rada syn môj že si tu aj tvoji učenici sa mi pačia sice ten Judaš je trochu
iny taky nespokojny ale inak si si dobre vybral Ján je skvely bude mi ako syn taky čisty
ešte skoro detsky syn môj je to dobry chlapec pači sa mi ,Ježiš nato ano mamka to je aj som velmi rád
že som zas pri tebe chybaš mi ani nevieš ako ale musim plnit svoje poslanie ved ty to vieš
trapia moji bratranci neveria mi aj mna hovori matka syn môj aj som im hovorila aby ti verili
že si ten vyvoleny a si ich bratranec aby neboli taki ako ma boli srdce ked vidim ako ti neveria
maju ta svojim spôsobom radi ale su ovlivneni inými z Nazareta ,mamka doma proroka nikdy neprijmu
ale moji bratia raz uveria neboj ,syn môj keby si zostal ale viem musiš ist dalej
musim mamka ale prosim modli sa za mna ale najma za toho učenika Judaša chcem ho zachranit prosim ta o to mamka
ano syn môj budem aj za tvojich bratrancov aby sa spametali a verili ti ,
bozkal ju na čelo a povedal dakujem moja najmilšia mamka ako mi je uzko ked vidim tolko nenavisti v srdciach
aj mne synu je hovori matka som s tebou aj ked nie som pri tebe budem vždy s tebou synu a objala ho
ked ježiš odchadzal videl slzy v matkinej tvári smutno mu z toho zostalo ale musel ist
mal aj priatela Lazara ku ktoremu chodil ten mal trapenie bol chory vždy ho potešilo ked k nemu Ježiš prišiel
rozpravali sa dlho o učeni aj učenikoch Lazar hovori pozri ježiš ja neviem ale ten Judaš mi nesedi
aby ti nejak neubližil prečo ho trpiš pri sebe ?videl som ako sa hadal z ostatnimi ten jeho pohlad plny zlosti
ja neviem ten sa k vám nehodi ,viem priatel môj ale chcem aby bol so mnou potrebujem ho ak ho pošlem preč
tak satan si najde lahšie k nemu cestu je neštastny dost prosim nesud ho aj ty je slaby preto je taky
aj preto že trpí vo vnutri lebo nevie najst cestu ku mne ma slabu vôlu chcel by ale nevydrži je nestaly
moc ma rád slavu pycha je v nom dost ukotvena bude to tažke ho zmenit on sam nechce a ja ho nemôžem
ani nechcem nutit ,modli sa za neho prosim ja sa modlim ale potrebuje modlitbu aj iných
Lazar povedal dobre učitel budem dufam že ho zmeni
ked odchadzali od Lazar Judaš povedal prečo sme tu nezostali dlhšie povedal to preto lebo Lazar mal všetko
velky dom jedla dost krásnu zahradu ,nechcelo sa mu zas sa potlkat po všelijakych cestach
Ježiš nato ja som prišiel pracovat a nie lenošit niekde potrebuju ma ludia musim učit inych privadzat
k Bohu ak sa ti nepači tak zostan potrebuješ oddych synu Judaš suhlasil povedal ale len na chvilu na pár dni
potom pridem za vami ,Judaš teda zostal v Betanii u Lazara tak si hovoril čo teraz mal by som ist do jeruzalema
alebo po niekom poslat spravy ku knazom ako sme dohodnuti
musim to nejak zariadit najst človeka aj našiel a poslal ho do chramu
bol tak dohodnuty z knazmi daval informacie čo robi Ježiš nemal rád tych ludi ktorých si Ježiš k sebe volal
tych pohanov najma aj rimanov ,nenavidel ich a velmi a to bolo najhoršie že aj učitela začal nenavidiet
najprv bol taky nadšeny miloval ho až ale potom ako videl čo robi že sa sprava ako zmyslov zbaveny tak si hovoril
nechce hmotne statky spavaju v trave a to mu ide na nervy zobudzat sa v rose cely mokri to nieje je pre neho
ale nesmie odist aj ked nato už myslel že odide ,asi by najlepšie urobil keby odišiel ved aj tak ho nenavidia
vidi to jedine ten Ján je pri nom taky naivny hlupačik mysli si ,
vždy ho trapilo že ho neuznavali ako si prial že ho nebrali tak a teraz dufal že ked bude z Ježišom že ho
budu brat a najma ked im bude davat spravy čo Ježiš robi ,tak potom by ho mali prijat medzi seba
dufal to ale videl že to tak neni že ho len využivaju ale už cesta spat nebola musi ist dalej po tejto
pycha mu nedovoli prestat musi dosiahnut to aby ježiš bol král a on po jeho pravici sedel
toto bola jeho tužba srdca ktoru mal ,
učenici boli radi že Judaš zostal tam hovorili konečne čisty vzduch môžme sa bavit ako chceme
bodaj by sa nevratil hovoril Juda Ježiš nato nerozmyšlaj takto nesmieš mat v srdci nenavist lebo ta ta môže zničit
modli sa radšej za neho a skus byt k nemu milši ,Juda nato je to tažke neviem či to dokažem
proste ten človek chce len provokovat je v nom zlo Ježiš čo ho nepošleš preč bolo by aj tebe aj nam lepšie
Ježiš na neho zo smutkom hladel nemôžem už som ti povedal prečo ,
dalšie dni už mali byt posledne Ježišovho života na zemi pripravoval sa na svoju obetu
videl čo ho čaka a triasol sa z toho a videl že ho zradi jeden jeho učenik a to bola dyka čo z jeho srdca
nevyjde nikdy ,prosil otca by ho od toho ušetril aby toho uboheho učenika zachranil ale otec mlčal nebo mlčalo
Ježišovi bolo z toho uzko citil sa zle že mu otec neodpoveda že ho nechava sameho
videl skalmanie Jána ktory prichytil Judaša ako kradne z pokladnice lebo byval často pri nom
Ján bol z toho smutny on jediny sa zastaval Judaša tiež mu chcel pomôct byt lepším ale po tomto už stratil
všetku nadej že Judaš sa zmeni ,videl aky je nevrly viac ako byval aj ježišovi drzo hovori
bolelo ho to dost ale čo mohol urobit ,
Ježiš raz v noci hovori Judašovi mal by si odist syn môj Judaš je pobureny teraz ma posielaš preč a to prečo ?
aby si sa zachranil Judaš sa zasmial až diabolskym smiechom ja zachranil o čom to hovoriš už nevieš čo hovoriš
ty nie si mesiaš maš strach vidim si len človek ubohy červ človek klamal si nas mna kvôli tebe ma nenavidia
knazi celá rada aj velknaz si ma zničil ty a teraz mam odist na hanbu sveta čo si ty mysliš vlastne
že odidem nie kričal až neodidem teraz nie ,Ježiš zo smutkom až takym sucitom na neho pozeral a hovori
mal by si odist Judaš Judaš zo zlostou hovori a kam mam odist teda ?
povie mu ježiš stači ked nepojdeš na sviatky chod domov a zostan tam ako že si chory ved si synu
a moc tvoja duša je zničena si tak neštastny chory tvoja pycha a tužba po moci ta zničila
tvoju dušu a teraz to čo chceš urobit ta zniči uplne ,Judaš nato a čo chcem urobit ?
ved ty vieš Judaš hladi na neho tuši asi že niečo vie alebo vie všetko ? prečo na mna tak pozeraš Ježiš
ten tvôj pohlad ma niči ty ma ničiš nie ja seba ty nevieš mi pomôct tak ma posielaš preč
chceš ma od seba odkopnut ako psa ,ty nie ja ty si nas zničil mna aj ostatných smeju sa ti knazi ludia
si šialeny ty si chory nie ja ty ,až kriči ked to hovori jeho tvár sa znetvorila satan tam už vladol
v jeho srdci nenavist tam zasial a Judaš to prijal ,ako ti mam pomôct synu ked ty moju pomoc nechceš
už ta ovladol satan vidim ako mi je smutno a uzko prečo mi chceš tak ubližit aj sebe matke
ludom čo ta maju radi ,Judaš nato radi mna nema nik rád ani nemal lebo som zvlaštny pre ných ten zlý vieš
aj ty teraz hovoriš že som satan pekne od teba ako mi pomahaš ,len otec ma mal rád a nik iny
Ježiš mu hovori a čo to ubohe dievča ktore sa užialilo na smrt pre teba čo ta tak milovala Johanna sa volala
tá ja som už aj zabudol nebola pre mna suca chudobna nijake veno nemal a z lásky nevyžijeme moc
trapila sa kvôli tebe hovori mu Ježiš to ta nemrzi ako si jej ubližil ?
nie odpovie mna mrzi že ty ma odkopuješ od seba ,že nie si mesiaš ale len trasuci človek plny strachu
čo ta čaka ,neodidem to veru nie povedal ,Judaš kopeš si vlastny hrob hovori mu smutne ježiš ja som ta chcel
zachranit ale ty nechceš slzy mu vstupili to oči plakal Judaš ho tam nechal bezcitne odišiel
Ježiš plakal kvôli nemu už mu nič nepomôže už nie môj učenik priatel predtym ach otče toto je strašne
toto je muka ktoru asi neprekonam tak lahko ,
večera bola smutná a potom v zahrade smutok sa stupnoval krv mu išla z tváre
čakal na neštastneho Judaša ked prišiel drzo ho bozkal hladel na neho z takou nenavistou
ked sa Ježiš na neho zahladel uhol mu pohladom nezniesol ten jeho láskavy a smutný pohlad potom odišiel
na okamih mal pocit že sa zmylil ten pocit v nom rastol až ho dusil slzy sa mu drali to oči
ale snažil sa ich premôct zradil ho učitela priatela ,musel vlastne nie ale chcel ved on ho zradil
skôr ves neni Boh len človek klamal nas mna sklamal hovoril si ale ked videl že ho odsudili na smrt
citil sa zle to nechcel jeho smrt až teraz si uvedomil čo urobil ale už je neskoro hovoril si
to mi nik neodpusti ani on nemôžem dalej žit šnuru ktorou mal prevazane šaty odkrutil urobil slučku
a na najbližši strom ju hodil ešte predtym myslel na otca ako mu len chyba a odkopol sa smrt je tažka
v tom okamihu chcel žit ale už bolo neskoro už nevidel nič len tmu ,
Ježiš moc trpel bol sám križ si niesol unava bola velka ale musel splnit prečo prišiel dat život za ludi
zachranit ich od zla aj ked všetkých nezachrani myslel na Judaša ako ho pichlo pri srdci jeho už nezachrani
ale šiel dalej až na vrch a tam sa obetoval citil hroznu samotu opustenost od otca otec plakal
nezmohol sa ani na slovo anjeli mlčali nebo plakalo nad jeho obetou nad tou nenavistou
ludi Ježiš vydychol jeho duch vystupil z tela prišiel najprv do podsvetia otvorit im brany a vyviest von
a potom jeho duch vzkriesil telo svoje z hrobu velke svetlo ožiarilo hrob a vošlo do tela ktore
sa potom zjavovalo tym ktori v neho uverili a ktorých poslal do sveta
potom vystupil k otcovi a bol a je navždy s nim aj z ludmi lebo im dal svôjho ducha
otvoril brany raja neba aby ludia mohli s nim byt a navždy v jeho slave štastní žit v láske a radosti .

 

Carlo Acutist

30.08.2022

Carlo bol jedinečný ludsky chlapec ,prežil síce krátký ale plnokrestansky život miloval Ježiša najma v eucharistii odkial čerpal silu pre seba aby vedel zvladat svôj každodenny život najma duchovny ako sa spravat k iným , pomahal kde mohol bezdomovcom nosil jedlo čo si usporil zato im kupoval spacaky a najme jedlo mohol si uživat ako mlady kupit si pre seba čo by chcel ale on nie [...]

Večnost

10.07.2022

Po tom ako som ukončil svôj život sám ,lebo som už nevladal dalej bolo to bolestné na okamžik som pocitil bolest potom som sa ponoril do tmy vchadzal som do tmaveho priestoru rýchlo ma niečo tahalo dopredu ako ked magnet niečo pritahuje ,mal som všelijake pocity aj obavy strach čo bude so mnou ,aj som lutoval že som to urobil ale nemohol som žit dalej nemal som nikoho kto by ma [...]

Dadka

24.07.2021

,Dadka je moja bývalá nadriadená ,je to človek ktorý sa snaží svoju prácu vykonávat čo najlepšie ,je svedomitá pracovíta poctíva priatelska ,na všetko velmi dbá ,má to tažke ale snaží sa ist dalej prácu si vykonáva čo najlepšie ako každý človek to má vo svojom vnutri tažke tak aj ona prežíva vnutorne boje tažkosti je dost citlivá ja verím že vo vnutri je [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

henrieta krehakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 152286x
Priemerná čítanosť článkov: 1880x

Autor blogu

Kategórie