Založ si blog

Saul

Boh povedal tak môj ľud chce mať kráľa nestačím mu ja ,dobre bude ho mat ale potom bude lutovat
že mal takuto žiadost ,bude mať takeho akeho si zasluží ,ako mi je uzko ked si nato pomyslím
slzy mal skoro na krajičku ked to hovoril ,
v jeho narode bol isty človek čo mal syna bol to celkom pohladný mladý muž pekne vyrasteny
v celom narode nebolo vyrastenejšieho muža volal sa Saul
Boh videl v jeho srdci ešte tam nemal tolko pýchy ako potom neskôr ,ale už tam rástla sice ešte mala
ale bola tam bol ešte mladý čistejší ,ráz sa stratili oslice jeho otca ten povedal Saulovi
chod najst oslice dam ti jedneho sluhu aby si nešiel sám ,syn povedal idem otče neboj najdeme ich
šiel so sluhom čo mu dal otec ,dlho šli ale oslice nenašli ,Saul bol už unaveny povedal si asi ich dnes
nenajdeme mali by sme sa vratit povedal to aj sluhovi ten nato počul som o jednom mužovi čo vidi
do buducnosti podme za ním on nám povie kde su oslice Saul najprv namietal mali by sme sa vratit zajtra
za ním pojdeme a nemame mu čo dat zato ,sluha povedal mam tu mincu jednu ta stačí ,napokon Saul suhlasil
a šli ešte nevedel čo mu to prinesie že sa stane králom ,už počul o tom že narod chce krála
ale vôbec mu ani na um neprišlo že on bude tým králom ,myslel si ešte ktovie koho určia za krála
som zvedavý kto to bude len tak v duchu si uvažoval ,
ked prišli k Samuelovi a hovorili o osliciach Samuel tak zvlaštne pozeral na Saula ten si to všimol
a pytal sa ho prečo tak na mna pozeraš ? potom Samuel vzal olej a nalial na jeho hlavu a hovoril
teba si Boh vyvolil za krála nad izraelom Saul bol velmi prekvapeny nad tým on a král ? ved toto
ani vo sne nemyslel ale pocitil v sebe radost ,a oslice sa neboj už sa našli hovori Samuel otec
si robí starosti o vás kde ste vratte sa domov potom sa ti povie ako budeš dalej pokračovat
Saul sa zo sluhom vratil domov o tomto čo zažil nepovedal otcovi ,otec mu vravi oslice sa našli
a vy kde ste tolko boli mal som starost o teba synu ,potom mu Saul povedal všetko ,
potom Samuel vyhladal Saula a povedal mu aby šiel bojovat z amalekitmi ,Saul šiel mal trochu strach
ale veril že Boh mu pomôže a zvitazil a vtedy spyšnel viac ako predtým si nahovaral
že len on je vítaz že zo svojou silou premohol nepriatela
Boh to videl do srdca mu videl a bol z toho smutný ,povedal ta jeho pýcha ho privedie do zahuby
tak ako Lucifera ktoreho som stvoril ako najkrajšieho anjela
pred dalšou bitkou mal čakat na Samuela ale ten dlho nechodil vtedy si povedal
asi už nepride urobim ja obetu aj tak urobil ked prišiel Samuel hovoril mu dlho si nechodil
tak som ja vykonal obet lebo lud už bol netrpezlivý ,Samuel nato to si nemal robit jasne som ti
povedal že pridem aby si čakal ,Bohu sa viac pačí poslušnost a nie krv bykov
Saul hovoril odpusti mi prosim Samuel modli sa za mna ,odpovedal modlim sa ale toto si nemal robit Saul
ja viem ale lud sa odo mna oddaloval musel som Samuel ,ten nato vidim že sa spoliehaš len na seba
nie na Pána moc je v tebe pýchy aj Boh to vidi a nepači sa mu to
Sauul dalej prosil ale márne ,potom mu Samuel prikazal aby bojoval z dalšim narodom
Saul bojoval a zvitazil ,v duchu si myslel moje vítazstvo na Boha uplne zabudol
nadymal sa vo svojej pýche ,si namyšlal že len svôjou silou zvitazil nie z Bohom
tak mu královanie vstuplo do hlavy si namyšlal viac ako treba že on je ako Boh
raz sa stalo že zas nesplnil o čo ho Samuel žiadal Saul vtedy velmi prosil aby sa mu královstvo
udržalo ale Samuel mu povedal Boh si našiel lepšieho človeka ako si ty ktorý ho bude viac posluchat
a byt mu oddany ty si sa od neho sám odlučil namyšlaš si že si svojou silou vyhral a Boha si od seba
odohnal ,Saul sa nahneval za tieto reči iny král tu bude to nie to nikdy povedal zabijem ho skôr
ako sa stane králom len já som král ,nemohol potom spávat citil sa zle citil sa ohrozený iným
potom mu priviedli mladika čo vedel hrat na lutne bolo to pekný chlapec aj Saul si ho oblubil
na začiatku jeho piesne mu pomahali a už sa necitil tak zle na duši
Boh hladel na Saula zo smutkom sklamaním ,hovoril odlučil sa odo mna ja som ho nechcel
zavrhnut ale on to chcel je mi ho luto ale čo urobim svoju vôlu mu nemôžem vnutit
spyšnel a moc toho privedie do zahuby ,Samuelovi povedal už tolko neplač za ním aj mne je z toho tažko
ale vyhliadol som si ineho je to ešte chlapec ten bude králom ma srdce dobre čiste je blizo mna
pojdeš za ním a pomažeš ho za krála neboj Saul ti nič neurobí ,ani jemu ja ho budem aj teba chranit
toto bude král podla môjho srdca ,
Saul viedol dalšie bitky ale pri niektorých už nevitazil bol stale podraždeny nepokojný
prosil kričal na Boha prečo od neho odišiel citil sa sám citil v sebe tu hroznu prázdnotu
citil ako ho opuštaju priatelia ako ním pohrdaju ,jeho syn Jonatan sa spriahol z buducím králom
velmi sa zpriatelil z tým Davidom ten ma štastie kde len príde vyhrava boje
maju ho radšej ako mna ako ho len nenavidim hovori si ,predtým som mal rád ako syna ale teraz vidim
že ma chce pripravit o moje královstvo musim ho zabit a čím skôr on je ten vyvoleny o ktorom
hovoril Samuel ano on nik iný ,spánok ho obchadzal myslel ako ho zabije
Saul zo dna na den bol neppkojný pokušal sa Davida zabit ,Jonatan mu to vyčital hovoril
otče čo ti urobil David že mu tak číhaš na život ? Saul odpovedal nediv sa ked ti zoberie královstvo
on bude králom aj chce či to nevidiš ,Jonatan na to David netuží ta zbavit kralovstva nieje taký
mylíš sa otče ,nie nemylim a ty sa ho tolko nezastavaj si môj syn dufam že si so mnou či nie ?
ano odpovie mu ale mam velmi rád aj Davida či si vari zabudol že ti zachranil život že zabil
Goliaša ? nezabudol práve preto ho oslavovali viac ako mna kedy v živote
ako som sa citil vtedy poniženy že taky chlapec premohol toho chlapa ja som len trčal v stane
premohol z Bohom povedal Jonatan od teba sa Boh vzdialil ,Saul nato vzdialil zavrhol ma ani nevieš ako mi je
a ty mi ešte pridavaš ked si s nim z Davidom ,Saul nečakal na odpoved odišiel bolo mu zas na nič
citil sa zle citil že Boh s ním už nieje ,citil hnev na neho aj na seba na Jonatana ale najma na Davida
potom videl že David ho mohol zabit ale nezabil vtedy pocitil pohnutie že by mu krivdil
aj tužil ho zas mat rád ale niečo v nom sa burilo ,
stale pochybnosti namyšlanie že mu vezme královstvo
čakala ho ešte jedna bitka chcel vyhrat prosil Boha o pomoc ale ten sa mu neozval
tak sa rozhodol vyhladat vešticu aby mu vyvolala Samuela z mrtvých
ten mu povedal čo ho čaká ,Saul sa tak vydesil toho že nechcel nič jest nespal celu noc
desila ho ta predstava smrt ho čaka a on chce ešte žit ,dostal velky strach
citil keby nebol tak spyšnel Boh by bol pri nom i nadalej ale už je neskoro hovoril si
posledný boj bol zlý prehraval ked videl ako mu zabili syna Jonatana prosil vojaka aby mu ukončil život
odmietol vzal teda meč a nasmeroval ho proti sebe jeho posledná myšlienka bola prečo som tak spyšnel
stratil som Boha aj syna svôj život som stratil a ukončil z mečom svôj život
Boh bol zarmuteny ale povedal sám si to zvolil tak to má ,ale môj buducí král bude iný a z jeho kmena
sa narodi ten kto spasí ludi .

 

Carlo Acutist

30.08.2022

Carlo bol jedinečný ludsky chlapec ,prežil síce krátký ale plnokrestansky život miloval Ježiša najma v eucharistii odkial čerpal silu pre seba aby vedel zvladat svôj každodenny život najma duchovny ako sa spravat k iným , pomahal kde mohol bezdomovcom nosil jedlo čo si usporil zato im kupoval spacaky a najme jedlo mohol si uživat ako mlady kupit si pre seba čo by chcel ale on nie [...]

Večnost

10.07.2022

Po tom ako som ukončil svôj život sám ,lebo som už nevladal dalej bolo to bolestné na okamžik som pocitil bolest potom som sa ponoril do tmy vchadzal som do tmaveho priestoru rýchlo ma niečo tahalo dopredu ako ked magnet niečo pritahuje ,mal som všelijake pocity aj obavy strach čo bude so mnou ,aj som lutoval že som to urobil ale nemohol som žit dalej nemal som nikoho kto by ma [...]

Dadka

24.07.2021

,Dadka je moja bývalá nadriadená ,je to človek ktorý sa snaží svoju prácu vykonávat čo najlepšie ,je svedomitá pracovíta poctíva priatelska ,na všetko velmi dbá ,má to tažke ale snaží sa ist dalej prácu si vykonáva čo najlepšie ako každý človek to má vo svojom vnutri tažke tak aj ona prežíva vnutorne boje tažkosti je dost citlivá ja verím že vo vnutri je [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

henrieta krehakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 152293x
Priemerná čítanosť článkov: 1880x

Autor blogu

Kategórie