Založ si blog

Zradit Lásku

Bolo pár dni pred velkou nocou ,Ježiš ako každe sviatky aj tieto chcel ist do jeruzalema hoci vedel
že tieto sviatky budu jeho tu na zemi posledne ,ale musel urobit to prečo sem prišiel aj ked ho to naplnalo
hrôzou a strachom trpel hroznou uzkostou najma v tychto dnoch ,učenici sa tešili na sviatky ani si nevšimli
moc že ich učitel je akysi zamlknuty a vážny ,akoby ho niečo tiesnilo v duši trapilo mysleli si že to je len
nejaka možno slaba chvilka ma možno zle dni tažke ved knazi a farizeji po nom idu a tušili že ho chcu zabit či skôr
zajat aj ho odhovarali aby tam nešiel že je to pre neho nebezpečne ,ked teraz nedavno vskriesil Lazara ktory
bol aj jeho dobrým priatelom ,tak ešte viac sa nadchli aby ho zabili mali strach že pridu rimania a zničia mesto
aj lud ,Ježiš aj teraz ako inokedy povedal svojim učenikom že ideme do jeruzalema budu sviatky ,a potom dodal
zajmu ma a zabiju ale na treti den vstanem z mrtvých ale učenici to nechapali videli len to že ho zabiju
hovoria mu učitel to sa ti nesmie stat radšej by sme tam nemali chodit hovori najma Peter ktory bol na čele
ostatnych a skoro vždy hovoril za ostatných ,Ježiš na neho pozrel a smutne povedal preto som prišiel aby som sa za vás
obetoval musim plnit otcovu vôlu aby ste večne žili so mnou aj z otcom ,musim tam ist a vy pojdete so mnou ako každe
sviatky ,potom ich poslal aby si šli nakupit či navštivit rodiny pripravit sa na sviatky ,Ježiš chcel byt sam
chcel byt zo svojim otcom potreboval to citil uzkost smutok už to príde ako mu je uzko a tažko v duši
ale musi to urobit pre človeka aby ho zachranil od smrti aby žil s nim v nebi v tom raji čo stratil svojou
neposlušnostou ,ako to len ranilo jeho srdce ked aj človek padol a vzburil sa tym že neposluchol jeho prikaz
že nesmieš jest zo stromu poznania inak zomrieš ,ešte aj teraz nato mysli a smutok mu naplna srdce ,
miluje človeka a miluje ho velmi ,urobi preto všetko len aby bol s nim a navždy ,anjeli najprv padli toho dost zranilo
a potom človek do ktoreho dal všetko dal mu seba svojho ducha svoje to najmilšie čo ma vo vnutri ,
učenici odišli všetci zostal sám Jan chcel zostat s nim ale Ježiš ho poslal aby aj on šiel ,vie a vidi ako ho má rád
je to dobrý učenik najlepši z ných vie že on jediny ho bude nasledovat pod krížom ma ho velmi rád ,ved aj ostatných
teraz sa zachvel jeho vnutro sa naplnilo velkým smutkom a uzkostou ,lebo si pomyslel na jedneho svojho učenika
ktory mu prinesie skazu zradí ho ,ako mu len bolo tažko z toho musi ho nejak ešte prehovorit aby nechodil s nimi
do Jeruzalema ,videl do jeho srdce aka to nenavist voči nemu tam bola skoro žiadne svetlo tam nevidel
slabe tlejuce len musi ho nejak roznietit ale ako ? modli sa za neho už cele dni oči si ide vyplakat ,musi ho zachranit
pred skazou čo ho čaka pred cestou do stratena ktoru si vybera ,ešte sa s nim porozprava musi ,
ked sa vrati okamžite s nim musi hovorit ,aj teraz prosi otca aby ho zachranil aby aj jeho mal pri sebe po celu večnost
pri sebe v nebi ,vie dobre aky je čo je v nom že velmi lipne na uspechoch slave peniazoch že je to namysleny povyšenecky
človek je iny ako ostatny nie preto že je vzdelanejši či ma viac penazi vlastni nejake pozemky skôr jeho rodina
ale že mu chyba ta skromnost nevie a nechce byt pokorny ako ostatni najma rybari a ini su rolnici ale on je viac
tak si to o sebe mysli a on to vidi a je mu z toho tažko kolkokrat ho napominal aby nehladal len svetske veci
skôr tie duchovne aby hladal ,ale on len na neho hladel a povedal ved bez penazi sa žit nedá a on chce tu na zemi
dobre žit mat sa dobre a najma vyhnat rimanov a nebyt ich otrokmi povedal a to musiš ty učitel povedal mu naposledy
Ježiš videl ako sa pred ním uzatvara aky je odmerany ako ho začína nenavidiet svoje srdce naplnil hnevom
zlostou trpkostou a sklamanim ,ako mu tvrdne pomaly ale isto ruti sa sám do zahuby je to hrozne vidi jeho zanik
urobi preto aj neviem čo len aby ho zachranil ale ako môže ked ma každy slobodnu vôlu nemôže nikoho nutit
ani jeho ,modli sa k otcovi :otče prosim ta za neho ty vieš ako mi srdce plače ked vidim do akej priepasti sa
ruti mám ho velmi rád ved ty vieš ako ,ale jeho sa zmocnil satan a on že je skôr nachylny pre hmotne veci
mu lahko otvoril cestu do svojho srdca ,a teraz je nim uplne naplneny je len ubohy nastroj v rukach satana
ako mi ho je len luto otče zachran ho slzy mu idu do oči trasie je mu skoro zima citi aj strach z toho čo má
príst ,neboji sa tak o seba ale o neho o Judaša svojho učenika ,aky bol len horlivy na začiatku ako sa k nemu pridal
ale Ježiš videl do jeho srdca bol horlivy len pre svet vyhnat rimanov byt slobodny na zemi ale tu ide o inu slobodu
o slobodu duše od zla ,ešte klačí a modli sa celu noc sa tak modli za tohoto učenika už nevie čo ma urobit ,
nič nezmôže ak on nechce jeho učenik ,vidi že jeho srdce sa už rozhodlo ho zradit zradit lásku svojho učitela
ktory ho miluje nadovšetko ,bolest a smutok citi nema radosti ked vidi ako sa mu stráca ,ako sa ruti do zahuby
kde niet cesty spät ,nič ho neteši straca priatela ktory s nim jedaval keby to urobil nepriatel zniesol by to
ale priatel ktoreho pokladal za brata ,to je velka rana do srdca ktora sa tak lahko nezhoji ,
vôbec sa mu neulavilo otec akoby mu silu nedaval citi strašnu uzkost slabost ,je človek tak trpi ako človek
sam si to vybral tak musi vydržat ale je to tažke a teraz najma ta zrada to ho niči zrada jeho učenika ani nie tak
to ako bude trpiet ale skôr to že ho zradi jeden z nych z jeho priatelov ,a že pre neho vyleje svoju krv nadarmo vidi
to on vidi všetko ale ešte sa pokusí aby ho odhovoril ,
rano pridu učenici všetci rozpravaju mu ako sa pripravaju na sviatky nevšimnu si ako mu je jeho tvár až potom
Ján hovori Pane ty si nespal vidim že si bledy modlil si sa celu noc musiš sa šetrit najma teraz ,Ježiš mu hovori
nemôžem musel som sa modlit musel som byt s otcom ,teraz by som sa chcel porozpravat z Judašom ostatni
chodte pripravit ostatne ešte na sviatky a nezabudnite to osliatko dobre povedali a šli
Judaš netušil o čom sa chce s nim rozpravat ,ved doteraz o neho ani nezavadil bohvieako mysli si v duchu
len Peter a Jan ty su jeho najmilši ja som len akysi najduch čo sa sem nahodou dostal ,taketo myšlienky mu chodili
v hlave ,ani rimanov nevie vyhnat načo potom prišiel poučovat že mame milovat nepriatelov nikdy to radšej
nech ani nechce nato pomysliet už nato myslel predtym ,staram sa o financie a žiadna vdaka len sama nespokojnost
aj ostatni aj ti by ma najradšej nevideli nemaju ma radi som iny mam nejake bohatstvo pozemky a čo su oni
len hlupi rybari a on tesar bože ako som sa k nemu mohol pridat ja hlupak ,takto si myslel mal by som odist
ale akoby mu v tom niečo branilo ,a teraz čo odo mna chce ? doteraz sa so mnou ani poriadne nerozpraval
ked som mu hovoril že musime kupit zbrane ani nechcel počuvat hadam si to nerozmyslel ktovie bodaj by ano
hovori si Judaš nakupim ak povie a rád len nech pošle do čerta tie krysy rímske a bude pokoj v našej krajine
on bude král a ja po jeho boku budem to by bolo niečo krásne ,Ježiš videl jeho myšlienky citil ich a bolo mu smutno
bodalo ho to ako dyka do srdca ,Judaš si ešte myslel v sebe teraz mu budem dobry asi na zbrane na nakup
uvidime ostatnych poslal preč len so mnou chce hodit reč fajn uvidim čo povie ,viem a vidim ako ma nenavidia
zazeraju po mne ako na zlodeja no môžem zato že je všetko drahe ,noclah oni si myslia že to je len za par šupov
a stoji to viac neveria mi vidim to na nych ako ich len nenavidim aj jeho rabbiho lebo nevie konat akoby mal
čakam a nič rimania tu ešte stale obsmrdaju ako potkany fuj najradšej by som mu naplul do ksichtu
už v nom posobil satan preto mal take myšlienky ,som iny ako oni a radšej byvam sám ,odidem asi a bude
Ježiš mu hovori judaš mal by sa vratit do galileji nemusiš ist na sviatky s nami Judaš na neho pozrie
z udivom čo to hovori to je žart alebo čo ja aby som nešiel na sviatky to si robi zo mna blazna ?
no určite na truc jeho pojdem ,aby vedel ,Ježiš vidi čo si mysli a začina ho prosit Judaš prosim nechod je to pre tvoje
dobro ,nejde o mna ide o teba chcem ti pomôct zachranit ta ,judaš sa zlomyselne uškrne mne chceš pomôct a doteraz
som bol u teba čo zlodej že ? že beriem z kasy ste ma obvinili aj ti tvoji milovani rybari najma Jan toho maš najradšej
ja som pre teba vždy len ten najhorši ,Ježiš mu hovori nie si mam ta rád ako všetkych ani nevieš ako prosim nechod
ale Judašovo srdce nemakne skôr naopak je tvrde a nenavistne pojdem aby si vedel a nechapem prečo nemam ist ?
čo mi tym chceš povedat ? Ježiš nato zradiš ma a tym svoju dušu vohneš do zahuby a to do večnej ,ja že ta čo ?
zradit ? nemohol tomu uverit ,myslel nato ale zahanal tu myšlienku ,prečo ja ? Ježiš mu nato lebo si sklamany
zo mna že nie som tym kralom za akym si ma mal ,nenavidiš ma Judaš vidim to odid prosim velmi ta prosim musiš odist
vratit sa povedz že si chory ved aj si ,ešte je čas urob to zachran sa prosim ,padol dokonca pred nim na kolena
len aby ho obmakčil plakal pred nim judaš len pozeral na chvilu akoby zavahal ale nakoniec v nom zvitazila zas
pycha povedal neklač tu ako otrok hnusi sa mi to neodidem keby si ma o to požiadal predtym šiel by som ale teraz
nie povedal ,Ježiš vstava ide k nemu chce sa ešte pokusit o podledny pokus chyti ho za ruku a povie velmi ta milujem
Judaš a chcem aby si bol so mnou v nebi v mojom královstve obratil sa svoje srdce zmenil to zmyšlanie zanechal
modlim sa za teba vo dne v noci oči vyplakavam len aby si bol zachraneny o mna nejde viem čo ma čaka a musi to tak byt
ale ty sa nehrn do priepasti z ktorej niet navratu ,prosim ta o mna nejde ide o teba o tvoju dušu ,
o tvoj život ide o večnost judaš pochop to ide o večnost nie o par rokov ale tu ide o všetko ,
dal by som ti aj neviem čo život ti dávam čo viac ti mam dat ?Judaš hladi skoro makne jeho srdce ale nakoniec
povie ved ja ta nechcem zradit učitel neboj nezradim idem na sviatky ,ježiš povie prosim nechod zradiš ma ja to vidim
Ježiš vidi že je to zbytočne tak povie vratme sa k ostatnym pripravuju môj prichod do jeruzalema ale tomto rozhovore
nik nesmie vediet ,Judaš povie nikomu to nepoviem učitel ,boli v zahrade u jedneho človeka bol krásny den ale smutny
najma pre Ježiša lebo vie že svojho priatela nezachranil aj ked urobil preto všetko jeho srdce neobmakčil
Judaš spolu z ostatnimi už boli v meste pripravoval sien na večeru ešte predtym zašiel za matkou mal len ju
otec mu umrel už predtym davnejšie ,myslel cestou nato čo mu Ježiš povedal ja a zradit hm radšej nebudem už nato mysliet
kral sa robi a klačal predo mnou ako otrok nema vôbec hrdost a vraj boh no ani to nieje je len prorok sice vskriesil
z mrtvych ale aj tak neviem sprava sa ako blazon tak si mysli v sebe ,nenavidim ho a možno ho aj zradim mam ho plne
zuby tych jeho reči o laske načo mi to bude tu zaleži na uspechu a slave peniaze čo ma po jeho poklade v nebi či v srdci
mal som odist vtedy ked sa mi nezdal ked som zbadal čo je zač ,je len človek a nie boh ako sa robi keby bol boh
tak by zničil rimanov a boli by sme slobodni čo tu trepe o laske k nepriatelom nech s tym ide niekam ,
zlost v nom až kypela satan posobil na plne obratky ,ešte si hovoril v sebe hadam ma aj odmenia ked im ho vydam
to by bol balik potrebujem aj tak z tej kasy moc nevzide sice som si zobral ale to bolo len par drachiem
nič moc ,dostanem určite striebornaky no to by bola dobra platbička ,takto si myslel on môže zato ked sa nevie
konat ako treba ako král ma konat ,zvolat ludi vojsko vytvorit zbrane nakupit a on nič len reči o laske o kralovstve
niekde ktovie kde ,to je neista buducnost nič moc ,hmliste nejake aka to cesta kam nas vedie niekam nikam do slepej
ulice ,čo si vlastne mysli že pojdeme ako barani za nim pastier si hovori a vedie nas do nejakeho mylneho ovčinca
chybneho neviem kde nas chce mat pri sebe niekde v jaskyni v sene kde sa on narodil vraj medzi somarmi
nato ja som neni to veru nie chudoba nie to nechcem to nech si nemysli v sene spat a žit ,to nieje život aky chcem žit
a že ma miluje aka je to láska ? nevidim to moc tak ved doteraz mi to nijak nepreukazoval inym ja som bol v kute
ako otrok ešte aj ta ženska mu mastila nohy tou drahou mastou bože len ja som niečo povedal a on ma zahriakne nechaj
ju tak čo si mysli že je oblečeny chodi ako žobrak už som mu aj povedal aby si aspon na sviatky niečo dal lepšie
na seba ako ja mam drahšiu tuniku a on že aby som sa uskromnil no určite nie ja si veru doprajem nie ako on
ked prišiel k matke ležala bola chora ale že vraj on nech si sviatky užije ,potom odišiel na večeru ale ešte predtym
sa stavil u knaza jedneho že vraj bude vediet kde je Ježiš zavedie ich k nemu len čo zato knaz mu slubi striebornaky
poteši sa bude aspon na sviatky ,ked sa vrati na večeru ježiš na neho zo smutkom hladi vie všetko mysli si Judaš
jeho vina ma konat povie si ,robim len to čo mam robit ked on sa nevie pohnut ,Ježiš im umyva nohy dalšia
otrocka praca mysli si Judaš prečo sa takto ponižuje stale vtedy v zahrade pred nim a teraz tu ,že vraj si služit
ako sa mu to len hnusi ,odide nema nato už žaludok ,Ježiš v srdci citi velky smutok plače mu duša
vidi že Judaš už sa dohodol s knazom ako mu je uzko z toho už vie že ho nezachrani ,to je bolest aka sa neda ani opisat
stale k nemu citi lasku chcel by ho objat ale Judaš sa mu čim viac vzdaluje ,svoje srdce zatvara ,nenavidi ho
a ta nenavist Ježiša boli a velmi ,ked jedia zrazu povie s velkym chvenim jeden z vás ma zradi ,učenici sa lakaju
kto by ho mal zradit hadam ja nie hovoria jeden po druhom rabbi nikdy by som ta nezradil hovori Jan aj Peter sa pridava
aj ostatni ,potom Ježiš pozrie na Judaša povie mu urob teda čo chceš urobit smutok je tam jeho oči uslzene hladia
na judaša a ten hladi nevie čo ma urobit vidi teraz vidi niečo viac v Ježišovi ale je už neskoro na navrat odchadza
a je noc ,noc v jeho duši ,ked potom prichadza do zahrady že ho označi bozkava ho a citi Ježišovu uzkost
ten mu hovori Judaš zradzaš ma svojho učitela lasku ,potom na neho položia ruky a odvedu ho Judaš hladi na neho
stoji tam akoby nevedel čo ma robit dalej ,ten jeho pohlad akym sa na neho dival ked k nemu prišiel bol to pohlad
zničeneho smutkom uboleneho človeka zradil som ho predsa ako mi to vtedy povedal on to vedel ,
aj ked som to ja ešte nevedel že to urobim ,prosil ma aby som sem nechodil ale ja som ho nechcel počuvat lebo som ho
nenavidel hnusila sa mi ta jeho poniženost laskavost ,odchadza ku knazom ti mu davaju peniaze potom je zvedavy
čo bude z Ježišom zahali si tvar aby ho nik nevidel a najma nie učenici ved ti by ho zabili zato čo urobil
vidi ako ho vedu k jednemu knazovi ku druhemu a potom ho vedu k sudcovi pilatovi ,vtedy sa v nom zlomi všetko sa
začina rucat v jeho srdci už ho netešia peniaze čo to len urobil vydal ho na smrt zabil ho zradil ho lásku
až teraz si uvedomil čo urobil ako ho Ježiš mal rád ked ho prosil aby sem nechodil a on slepy nenavistou sem šiel
a urobil čo urobil ,čo bude teraz robit ? je zufaly plače peniaze vracia nechce ich je to cena nevinneho
ta myšlienka ho boda picha a nevie prestat ,citi bolest ktora neuticha ,po ceste ako uteka streta ludi zakriva si tvár
aby ho nepoznali ide k sieni tam streta matku Ježišovu a ta mu zo smutkom vravi čo si to urobil ? ako si mohol
na tolku lasku ktoru ti daval odpovedat zradou ? hladi na nu uteka ešte ona za nim kriči pros o odpustenie on ti
to odpusti ale Judaš neveri že by mu toto odpustil uteka nevie kam skryt sam pred sebou pred svojou vinou
nema sa kam , teraz by potreboval niekoho ale vie že nikoho nenajde každy ho odsudi
preto čo urobil je mu hrozne bolest neutichá ,Ježiša vedu na popravu strašne čo to len urobil zradil nevinnu krv zradil lásku teraz to vidi ved on
ho miloval a on sa mu takto odvdačil zradou vydal ho katom a to je niečo strašne to si nikdy on neodpusti
po cely život ho to bude mučit ,nie on nechce taky život skonči to radšej musi najde povraz a pripravuje si slučku
v tom vidi jeho tvár plnu smutku a lásky ako hovori prečo si prišiel zradit ma svoju lásku ,ešte predtym mu pride
na mysel ako pred nim klačal a prosil ho aby sa vratil a on nie ešte nim opovrhoval ,čo to len urobil bože
aka to bolest čo citi a nejde utišit slučku si dava a hodi sa a dufa že najde pokoj no vidi len tmu ,
Ježiš na križi citi bolest ale najma vnutornu plače nad nim nad Judašom plače jeho duša nezachranil ho nie
ako mu je len tažko prečo neprišiel odpustil by mu a ako rád keby sem prišiel a prosil ho o odpustenie
bol by tak štastny keby tu bol vtedy by ho zachranil ale on nechcel ,uzavrel si srdce pred nim ,znenavidel ho
hoci teraz to lutoval aj tak neprišiel za nim ,videl čo citil v tychto poslednych hodinach videl do neho
mal prist odpustil by mu všetko tu zradu ved ho miloval ako všetkych ,prečo len neprišiel a srdce mu prebodaval
smutok a slzy zmačali jeho dušu .

Carlo Acutist

30.08.2022

Carlo bol jedinečný ludsky chlapec ,prežil síce krátký ale plnokrestansky život miloval Ježiša najma v eucharistii odkial čerpal silu pre seba aby vedel zvladat svôj každodenny život najma duchovny ako sa spravat k iným , pomahal kde mohol bezdomovcom nosil jedlo čo si usporil zato im kupoval spacaky a najme jedlo mohol si uživat ako mlady kupit si pre seba čo by chcel ale on nie [...]

Večnost

10.07.2022

Po tom ako som ukončil svôj život sám ,lebo som už nevladal dalej bolo to bolestné na okamžik som pocitil bolest potom som sa ponoril do tmy vchadzal som do tmaveho priestoru rýchlo ma niečo tahalo dopredu ako ked magnet niečo pritahuje ,mal som všelijake pocity aj obavy strach čo bude so mnou ,aj som lutoval že som to urobil ale nemohol som žit dalej nemal som nikoho kto by ma [...]

Dadka

24.07.2021

,Dadka je moja bývalá nadriadená ,je to človek ktorý sa snaží svoju prácu vykonávat čo najlepšie ,je svedomitá pracovíta poctíva priatelska ,na všetko velmi dbá ,má to tažke ale snaží sa ist dalej prácu si vykonáva čo najlepšie ako každý človek to má vo svojom vnutri tažke tak aj ona prežíva vnutorne boje tažkosti je dost citlivá ja verím že vo vnutri je [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

henrieta krehakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 152424x
Priemerná čítanosť článkov: 1882x

Autor blogu

Kategórie