Založ si blog

Priateľ Sami

Volám sa Jerome som z francúzska bývam v malom meste pri paríži chcem povedať príbeh o svojom islamskom priateľovi Samim mal som ho veľmi rád až dokiaľ neurobil čo urobil .Sami pochádzal z Iraku so svojimi rodičmi migrovali ked

 bol este chlapec presťahovali sa do našej ulici hneď som sa s ním skamaratil bol dosť tichý skromný páčil sa mi hrávali sme sa futbal dobre hral aj sa dobre učil mňa doučoval matiku bol veľmi inteligentný a zvláštny mal pohľad taký akoby jemná výčitka tam bola ale mne to nevadilo mal veľké tmavé oči .jeho rodičia pracovali v jednom podniku otec robil ako účtovník aj matka .Sami chcel sa venovať astronomii vede najmä .bol veľmi zvláštny niekedy vedel byt ticho večnosť akoby bola učili sme sa spolu .bolo to krásne obdobie .so Samim bolo fajn pokiaľ nevstupil do tej skupiny .Sami mi hovoril že raz by šiel do kozmu túžil aj po tom dobre sa vyznal v tých veciach mal ďalekohľad na streche sme pozerali na oblohu bolo to krásne .nikdy na to neviem zabudnúť chodili sme aj do paríža aj za dievčatami tie sa lepili na Samiho .na mňa tak nie .Sami povedal že on chce takú čo bude tiež tak skromná ako on .Sami bol dosť skromný .mal má rád aj ja jeho .čo by som zato dal keby sa ten čas vrátil .Potom sa stalo že prišiel za Samim nejaký islamista a odvtedy som sa s ním tak nestretaval .vystúpil do tej skupiny mne hovoril že musel je to jeho náboženstvo bola to jeho povinnosť tak mi povedal .ja som nič nato dobre je to jeho vec ale chýbal mi sme sa už tak moc nestretavali .cítil som že strácam priatela a bolo mi smutno .bol iný ako bol v tej skupine .taký zamysleny stale aj utrapeny mne povedal že musí niečo urobiť ale nepovedal čo .až potom som sa dozvedel čo bol to útok na vlakovej stanici .Sami aj s ostatnými to urobil .mne povedal že to bola jeho povinnosť .musel povedal som mu veď nič nemusíš a on nato musím som moslim je to moja povinnosť bol by som zradca keby som nič neurobil ja nato tu nie sme v islame žiješ vo francúzsku si francúzsky obcan on nato som ale som aj moslim a to nezapriem Jerome mám tá rád tebe neublizim neboj si môj priateľ .ja na to viem Sami ale ak tá prinútia čo urobíš on nato to radšej seba zabijem ako by som tí mal ublížiť Jerome a objal má .cítil som smútok strach čo bude zo Samim nechcel som ho stratiť ale cítil som že strácam .ked odišiel osamel som .cítil som takú nostalgiu za tým čo bolo čo sme prežili .doma som sa nevedel sústrediť na učenie myslel som na priatela ako to s ním bude .mal som o neho strach .Sami sa pár dni neukázal .nevedel som čo je s ním doma nebol bol preč .ked sa vrátil povedal mi zajtra má caka veľká úloha mám strach ale musím to urobiť .ja nato Sami vrhas sa do nešťastia a na smrť on nato viem ale to je moja povinnosť za národ za alaha .hovorím aký je to alah ked vám káže toto robiť ?on nato som moslim Jerome ty to nechapes vôbec ty si kresťan ale ja moslimom zostanem .islam to je moje a zato bojujem.ja som ho nespoznaval .potom mi povedal Jerome chcem študovať chcem byť astronómom túžim po tom ale teraz musím toto vykonať .je mi ťažko ani nevieš ako ale musím musím Jerome a plakal .bolo mi ho ľúto a dosť .potom sa na mňa pozrel tymi veľkými a smutnimy očami .na ten pohľad nikdy nezabudnem odišiel .na ďalšie dni som ho nevidel .ked sa to stalo sedel som v reštaurácii a zrazu vpadli oni a Sami s nimi mali zbrane začali strieľať ľahol som na zem mal som strach je po mne .som si hovoril zabili nejakých bol to útok potom jeden mieril na mňa a vtom Sami kričal po arabský jemu toho nie asi to .ten sa s ním hádal Sami kričal na neho ale ten tiež potom Sami prišiel ku mne hľadel na mňa ako nikdy bola v tom pohľade ľútosť cítil som že to musí urobiť mňa zabiť Sami na mňa hľadel ja na neho Sami vtedy urobil niečo načo nikdy nezabudnem strelil svojho muža a potom chcel strieľať do mňa jeden z ných ale Sami sa vrhol predomna zachránil mi život dal svoj za môj to bol priateľ ktorý má mal veľmi rád a to aj takto potvrdil svojim životom .kričal som plakal bol pri nom Sami mi skonal v náručí bolo to rychle .svoj život dal za môj .bolo mi smutno teraz som úplne stratil Samiho svojho priateľa .naši boli radi že sa mi nič nestalo ale vo vnútri sa mi stalo stratil som priatela ostal som sám už viac ho neuvidím tie jeho oči pohľad Sami bol dobrý robil čo robil ale robil to preto lebo mu to nakazali a sám cítil že to musí robiť .jeho srdce ostalo čisté najmä ku mne nezradil má nikdy práve naopak ako sa hovorí neni väčšej lásky ako ked priateľ za teba život položí a on to urobil .teraz stojím pri jeho hrobe a myslím na tie krásne chvíle ktoré sme spolu prežili .ked som sa oženil mal deti syna som nazval Sami po priateľovi na ktorého nikdy nezabudnem a ktorý vždy bude v mojom srdci .teraz mám rodinu pracujem a často myslím na Samiho a niekedy cítim akoby bol pri mne a hovoril Jerome som šťastný ked vidím aký si šťastný a nesmut za mnou mne je dobre .a veril som že je .položil za mňa život a to mu nikdy nezabudnem .vždy ho budem mať rád aj ked tu už neni ale v mojom srdci bude žiť jeho spomienka vždy .

Carlo Acutist

30.08.2022

Carlo bol jedinečný ludsky chlapec ,prežil síce krátký ale plnokrestansky život miloval Ježiša najma v eucharistii odkial čerpal silu pre seba aby vedel zvladat svôj každodenny život najma duchovny ako sa spravat k iným , pomahal kde mohol bezdomovcom nosil jedlo čo si usporil zato im kupoval spacaky a najme jedlo mohol si uživat ako mlady kupit si pre seba čo by chcel ale on nie [...]

Večnost

10.07.2022

Po tom ako som ukončil svôj život sám ,lebo som už nevladal dalej bolo to bolestné na okamžik som pocitil bolest potom som sa ponoril do tmy vchadzal som do tmaveho priestoru rýchlo ma niečo tahalo dopredu ako ked magnet niečo pritahuje ,mal som všelijake pocity aj obavy strach čo bude so mnou ,aj som lutoval že som to urobil ale nemohol som žit dalej nemal som nikoho kto by ma [...]

Dadka

24.07.2021

,Dadka je moja bývalá nadriadená ,je to človek ktorý sa snaží svoju prácu vykonávat čo najlepšie ,je svedomitá pracovíta poctíva priatelska ,na všetko velmi dbá ,má to tažke ale snaží sa ist dalej prácu si vykonáva čo najlepšie ako každý človek to má vo svojom vnutri tažke tak aj ona prežíva vnutorne boje tažkosti je dost citlivá ja verím že vo vnutri je [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

henrieta krehakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 152361x
Priemerná čítanosť článkov: 1881x

Autor blogu

Kategórie