Založ si blog

Pilát

Odsudil som nevinneho ,vedel som to hned ako som sa na neho pozrel ten jeho pohlad ,to nebol pohlad vraha či buriča
bol to len otrhany prorok ktory pochadzal z nazareta nejaky tesar tak som počul o nom ,nenavidel som ich
židov bol ako divoka zver ich rev nie a nie zastavit kričali ukrižuj ho ,nedal sa zastavit darmo som hovoril
že ja nijaku vinu na nom nevidim ,viac a viac silil ich krik ,mal som toho dost bol som unaveny ,z toho ich kriku
ich knazov ktori chceli aby som ho odsudil ,nechapal som prečo tak žiadaju smrt toho človeka ved bol tak biedny chudak
ale v jeho pohlade bolo niečo čo ma zaujalo pokoj tam bol bol uplne pokojny iny na jeho mieste by bol uplne
nepokojny rozčuleny alebo by mal strach prosil by o milost on nie stal tam uplne pokojne mlčal to ma dohanalo do
rozčulenia prečo mlči ? prečo sa nejak nebrani ? bolo mi to divne ,hovoril len o svojom královstve o pravde ,
teraz ma pali svedomie ešte vtedy po tom som myslel ved bol to obyčajny otrhanec ten ma trapit nebude aj ked bol
nevinny ,už som odsudil mnohych nevinnych a nemal som vyčitky ale pri nom a po tom .som citil že som urobil hroznu chybu
vec zabil som ho božieho syna ako sa nazyval neveril som že bol boží syn ,ja vlastne v boha som neveril jedneho mal som
inych bohov ako ma v Ríme učili ,bol som vojak potom som sa stal sudcom tu v tomto narode prekliatom narode ach ako
ho nenavidim tento jeruzalem plný buričov rebelov nik tu nevie urobit poriadok s nimi ,a ešte tento prorok konal
vraj zazraky ,som podlahol ich kriku chcel som mat pokoj proste ,bol nevinny a ja som ho poslal na smrt ,dokonca
života ma to bude prenasledovat ,prečo to tak citim ? bol naozaj boh ? boží syn ? tvaril sa tak pokojne až milo
bolo mi ho dokonca až luto ,mal v sebe dobro ale ja som sa bal mal som strach z nych že sa uplne rozburia a ešte mi
zničia palac ,boli ako utrhnuti z retaze ,dav strašne to bolo nerad nato myslim ,ale nnuti ma niečo nato mysliet
moje svedomie ktore som doteraz nepoznal až teraz ,už ma neteši ani moja manželka Klaudia ,už ma nič neteši
som neštastný necitim pokoj citim strach čo bude so mnou ,nemam pokoja ani nebudem mat ,stal tam predo mnou v otrhanych
handrach a hovoril že je kral mal som chut sa zasmiat na tom ,je blazon myslel som si on a král vačšiu hlupost som
nepočul ,bol chory asi tak som si myslel zblaznl sa od tej chudoby asi ,pocitil som hnev aj lutost na neho ,
chcel som ho prepustit ale dav ma prinutil ho odsudit ,prinutil a ja som od strachu ustupil ja zbabelec
tak som sa zachoval nikdy som sa takto nespraval vždy som si vedel urobit poriadok z ludmi aj ako vojak ,ale teraz
nie mam strach prečo ? bojim sa toho davu nie ale toho že by som prišiel o svoje miesto keby sa to dostalo k cisarovi
toho som sa bal ,čo ma po tych zveroch ale myslel som na Klaudiu ako by to niesla keby ma zosadil ,aj na seba som
hlavne myslel ,v cezarei filipovej som byval mal som tam pokoj ale ako som prišiel sem do tohoto mesta hrozneho
buričskeho bol som vždy bez nalady ,nenavidel som toto mesto nenavidel som tychto ludi ,najradšej by som sa vratil
bud do cezarei alebo do Rima ,ale toto ,aj teraz na sviatky som sem prišiel a čo ma čakalo otrhany prorok a knazi
pred dverami palaca že vraj aby som ho ja odsudil lebo oni nemožu aby sa nepošpinili a mohli večerat baranka
mal som dost ako som to počul ,ja mam odsudit človeka ani neviem čo urobil ? že buri ale koho ? ved bol tak neškodny
ani nôž nemal pri sebe nijaku zbran ,blazni všetci sa asi zblaznili nie chceli sa ho zbavit zavadzal im ,
tak som sa ho pytal či je boži syn a či je to pravda čo o nom vravia ,on mlčal a hladel na mna zvlaštne
ten pohlad nikdy nezabudnem ,nikdy som sa nestretol s takym človekom ako bol on ,ked som ho vydal som si myslel
že sa mi ulavi až vtedy začalo to peklo vo mne ,po tom všetkom som sa vratil do cezarei ,chcel som mat klud
ale stale som ho mal pred očami ,nie a nie odist prečo ma prenasleduje ? mal som hnev aj preto som dal zabit
dost samarinčanov ,potom ma cisar poslal do vyhnanstva na ostrov ,kde som len živoril ,citil som vinu pre toho
človeka Ježiša ako sa volal ,som si ani vo sne nepomyslel že budem citi vinu pre otrhaneho proroka ,ale citil som
nebol to len otrhany prorok ale musel mat v sebe niečo viac inak by som to tak necitil ,jeho pohlad pokojny
mam stale pred očami ,ten pokoj ma draždi pali ako ohen ,je to peklo to nieje život ,bol asi tym čím sa vydaval
boží syn asi ano ,a ja som odsudil na smrt božieho syna ,som vrah boha preto mi je tak biedne ,nebol to len otrhany
muž z galileje ,ale asi bol niečo viac bol král ako to o sebe hovoril ,nemôžem spávat vo snach ho vidim ked spim
nahodou ,odsudil som nevinneho ja sudca ja vrah ,odvtedy sa môj život zmenil ,citil som v sebe zlost na nych na seba
že som ustupil že som mal strach ,nemal som sa im tak poddat mal som viac bojovat o jeho život ,viac ,
ale ja som proste dostal strach a ten to všetko vo mne zničil ,snažim sa ist dalej ale nejde to ,už to nikdy nebude ono
už nikdy ,aj ked som dufal že to prejde ved bol jeden zo židov ,jeden z mnoha ale nebol vedel som to teraz ,
sam som sa odsudil ked som jeho odsudil ,nepočuval som ani Klaudiu ked vravela že aby som ho neodsudzoval ja hlupak
som ju mal počuvat ,už je neskoro život ide dalej aj tu vo vyhnanstve kde som ,zbaveny uradu ,šaliem z toho
už moja vina je velka odsudil som človeka ktory nikdy nikomu nič neurobil ,lebo oni ma k tomu prinutili oni su
vrahmi nie ja ,ja som len urobil čo chceli ,len aby bol pokoj sice sa utišili ale vo mne to začalo horiet a kričat
odsudil si ho nevinneho a ešte k tomu boha .

Carlo Acutist

30.08.2022

Carlo bol jedinečný ludsky chlapec ,prežil síce krátký ale plnokrestansky život miloval Ježiša najma v eucharistii odkial čerpal silu pre seba aby vedel zvladat svôj každodenny život najma duchovny ako sa spravat k iným , pomahal kde mohol bezdomovcom nosil jedlo čo si usporil zato im kupoval spacaky a najme jedlo mohol si uživat ako mlady kupit si pre seba čo by chcel ale on nie [...]

Večnost

10.07.2022

Po tom ako som ukončil svôj život sám ,lebo som už nevladal dalej bolo to bolestné na okamžik som pocitil bolest potom som sa ponoril do tmy vchadzal som do tmaveho priestoru rýchlo ma niečo tahalo dopredu ako ked magnet niečo pritahuje ,mal som všelijake pocity aj obavy strach čo bude so mnou ,aj som lutoval že som to urobil ale nemohol som žit dalej nemal som nikoho kto by ma [...]

Dadka

24.07.2021

,Dadka je moja bývalá nadriadená ,je to človek ktorý sa snaží svoju prácu vykonávat čo najlepšie ,je svedomitá pracovíta poctíva priatelska ,na všetko velmi dbá ,má to tažke ale snaží sa ist dalej prácu si vykonáva čo najlepšie ako každý človek to má vo svojom vnutri tažke tak aj ona prežíva vnutorne boje tažkosti je dost citlivá ja verím že vo vnutri je [...]

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

henrieta krehakova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 151916x
Priemerná čítanosť článkov: 1876x

Autor blogu

Kategórie